Betaling af mellemværende

Sådan betaler du dit mellemværende med biblioteket

Betal din kommune

Ikast-Brande Kommune indfører en nem og enkel betalingsløsning for borgere og virksomheder, så du kan se og betale alle dine kommunale regninger direkte via kommunens hjemmeside. Du kan også betale med MobilePay.

Har du spørgsmål til din regning kan du kontakte betalingskontoret på tlf. 99604130 eller Ikast-Brande Bibliotek på Tlf.: 9960 5120 eller ikastbibliotek@ikast-brande.dk.

Betal din kommune skal sikre, at det er nemt og enkelt som borger og virksomhed, at betale sit mellemværende til Ikast-Brande Kommune.

Betal din kommune

Jeg har betalt, men mellemværendet er ikke slettet. Hvorfor?
Der kan gå op til 24 timer, før din betaling kan ses på www.ikast-brandebibliotek.dk og i Biblioteket app’en. Derfor vil du kunne opleve, at der stadig vises gebyrer på din konto, når du logger ind på bibliotekets hjemmeside, selv om det er betalt. Personalet kan ”låse din bruger op”, hvis du kan vise, evt. på borger.dk – betal din kommune, at dit mellemværende er betalt.
På borger.dk ”Betal din kommune” kan du altid se en opdateret status på dine betalinger til biblioteket og Ikast-Brande Kommune.
Du skal være opmærksom på at de beløb der vises på app’en og www.ikast-brandebibliotek.dk er uden eventuelle rykkergebyrer fra betalingskontoret.

Hvordan betaler jeg min regning?
Betaling af regninger skal ske via borger.dk - betal din kommune. Eller med det tilsendte indbetalingskort.
Betalingskontoret kan også sende en mobilepay anmodning. 

Hvis jeg ikke har MitID
Hvis du ikke har eller MitID fremsendes et indbetalingskort, som kan betales i banken.

Kan jeg betale via min bibliotekskonto?
Nej. Du kan se om du har et mellemværende, men det kan ikke betaltes hverken via bibliotekets hjemmeside eller via app’en. Du bliver guidet til ”Betal din kommune” via bibliotekets hjemmeside.

Kan jeg betale mit mellemværende på biblioteket?
Nej, man kan ikke betale regninger på biblioteket.

Kan jeg se på min bibliotekskonto når jeg har betalt?
Ja, gebyrer og erstatninger vises og opdateres ved betaling i ”Betal din kommune” (OBS. der kan dog gå op til 24 timer før din betaling opdateres på hjemmesiden.)

Jeg har spørgsmål til min regning

Har du spørgsmål til din regning, skal du kontakte Ikast-Brande Bibliotek på tlf. 9960 5120

Jeg har spørgsmål til et rykkergebyr
Har du spørgsmål til et rykkergebyr, skal du kontakte Ikast-Brande Kommune, Betalingskontoret på 9960 4130.

Jeg vil klage over en regning fra biblioteket
Kontakt Ikast-Brande Bibliotek.

Betalingsfristen vil være gældende selvom du har sendt en anke. Vil du være sikker på ikke at få et rykkergebyr, mens du venter på svar, skal du kontakte Ikast-Brande Kommune, Betalingskontoret 9960 4130.

Der er også andre betalinger på Mit Betalingsoverblik
På ”Betal din kommune” samles alt din gæld til Ikast-Brande Kommune, så du har et samlet overblik og kan betale alt ét sted.

Jeg har fået en regning, på et materiale, som jeg har fundet.
Hvis ikke regningen er betalt, kan du bare aflevere materialet, hvis materialet ikke er et fjernlån, så bortfalder kravet. Gebyret, skal du stadig betale. Hvis du har modtaget en rykker for erstatning af materialet, kan det ikke længere afleveres og erstatningen skal betales.

Jeg har fundet et materiale, som jeg har erstattet. Kan jeg få pengene retur?
Nej, desværre er det ikke muligt at få refunderet pengene. Du må gerne beholde bogen.

Jeg har et mellemværende, men bor ikke i Ikast-Brande Kommune
Du skal logge ind via borger.dk – ”Betal din kommune”, og vælge Ikast-Brande Kommune. Det kan man også selv om man er bosat i en anden kommune.